Werkwijze

Hoe ziet mijn werkwijze eruit?

Na een telefonische kennismaking volgt een vrijblijvend intakegesprek. Daarin kunt u uw wensen kenbaar maken en ik geef u mijn mogelijkheden aan. Vervolgens stel ik een offerte op.
Na uw akkoord maken we de eerste afspraak. We gaan samen aan de slag volgens het stappenplan dat ik met u besproken heb.

Tijdens het gehele traject bied ik u de mogelijkheid tot het coachen via de e-mail of telefoon, zodat u altijd een steun in de rug ervaart ook al ben ik op dat moment niet zelf aanwezig. Het coachen is een belangrijke ondersteuning tijdens het opruimtraject. Het voorkomt terugval in oude ingeslepen routines. Ervaring leert dat u op deze wijze de nieuwe manier van opruimen zelfstandig kunt toepassen.

Heeft u nog vragen? Neem dan gerust vrijblijvend contact met mij op.

 

Verhuizingen

Administratie

Budgetteren

Orde scheppen

Foto’s

werkwijze

Het kan zijn dat uw huishouden een chaos is – of simpelweg niet de aandacht krijgt die het verdient. Dit kan komen door tijdgebrek of door bepaalde omstandigheden in uw leven. Middels professional organizing lossen wij dit samen op. Ik ben gespecialiseerd in professional organizing; in het scheppen van ruimte in huis en/of werkomgeving ligt mijn kracht. Met mijn praktische ondersteuning kunt u orde en structuur aanbrengen – met als resultaat orde, ruimte en rust.”Sinds Silvia’s komst zijn er wezenlijk dingen veranderd! Vanaf het eerste moment voelde ik meteen dat hier een vakvrouw aan het werk was. Mijn huis is overzichtelijker dan ooit. Silvia stimuleert me om dit ook in de toekomst zo te houden. Dit levert me veel rust op.”Mevrouw V.d.H., Amsterdam”Achterstallige declaraties inzake mijn zorgverzekering zijn door Silvia en haar doortastende handelen,
in samenwerking met ondergetekende, in no time opgelost. Het heeft mij een zonnige zomervakantie opgeleverd.”

Michaël van den Boomen, Amsterdam

Sommige mensen zit het letterlijk in de genen: het willen helpen van anderen. Silvia Alber is zo iemand. Ze is goed in administratie, ze heeft het benodigde overzicht om een huishouden op orde te brengen, ze kan regelen en organiseren… maar haar werkelijke krácht is vooral voelbaar: Silvia is sensitief en flexibel, ze voelt aan wat anderen nodig hebben aan ondersteuning. Ze kan daarom al haar klanten een oplossing bieden die op maat gesneden is. Daarbij neemt ze de tijd voor de uitwerking, en creëert rust en overzicht – zoals ook uit de verhalen van de mensen op deze site blijkt.
Hiervoor werkte Silvia onder meer in de thuiszorg, in bejaardentehuizen – en de laatste vijftien jaar was ze werkzaam als (directie)secretaresse bij een groot advocatenkantoor. Bij particulieren én bedrijven heeft ze dus veel ervaring met het herstructureren van huishoudens en administraties. Maar bovenal bezit ze dus een natuurlijk talent voor organiseren, regelen en ziet ze wat anderen aan ondersteuning nodig hebben. Toen ze dan ook hoorde over het vak organizer, wist ze meteen: ‘Dit is mij op het lijf geschreven.’

In 2010 besloot zij daarom om voor zichzelf te beginnen. Zij zette haar bedrijf ‘Schep Ruimte’ op – en volgde dé opleiding tot professional organizer bij Els Jacobs De Huishoudcoach®. Tegenwoordig werkt ze als lid van de Nederlandse Beroepsverening van Professional Organizers volgens de beroepscode die door de NBPO is opgesteld. Deze beroepscode garandeert onder meer integriteit, respect en vertrouwelijkheid; waarden die zij zelf hoog in het vaandel heeft staan.
Silvia Alber is geboren in Zuid Duitsland, maar woont inmiddels al weer 28 jaar in Nederland.
Ze is medeoprichtster en bestuurslid van Stichting Marathon Wonen Amsterdam, een kleinschalig wooninitiatief voor mensen met een Autisme Spectrum Stoornis (ASS). Ook is zij moeder van twee volwassen zoons.

Heeft u nog vragen? Neem dan gerust vrijblijvend contact met mij op.

Kijk gerust op mijn LinkedIn profiel voor verdere informatie.